Jak vyzrát na ideální váhu

Pokud patříte k těm, kterým se právě podařilo zhubnout, jistě se obáváte toho, abyste svoji původní váhu, neměli zase brzy zpátky. Pravdou bohužel je, že přibližně polovina lidí, kteří zhubli, se celkem brzy vrátí na původní, nebo dokonce na vyšší váhu. Jedná se o nepříjemný „jojo“ efekt. Z hubnutí a přibírání se stane „začarovaný kruh“ a mnoho lidí nakonec rezignuje.

croissant

Tím vás samozřejmě nechceme ihned na úvod strašit. Pozitivní zprávou totiž je, že druhá polovina lidí, kteří se pracně zbavili až deseti procent své váhy, si shozená kila dlouhodobě udrží. Tito lidé, však dodržují určité zásady nutričních specialistů, které není vhodné opomíjet. Kam chcete patřit vy?

Hlavně pomalu

Pokud jste zdravě, a hlavně pozvolna zhubli, nepřecházejte do extrému v podobě náhlého přejídání a energetický náročných jídel. Zachovejte si výběr kvalitních potravin, jezte méně a častěji a kalorický příjem zvyšujte pouze málo.

dieta
 

Nezapomínejte se hýbat

Pokud jste se začali věnovat sportu, určitě s tím teď nekončete, ale pokračujte. Jestliže si vaše tělo zvyklo na pravidelný pohyb, ať už to byla půlhodinová chůze v rychlém tempu, běh, plavání, nebo jste navštěvovali tělocvičnu, rozhodně nepřestávejte a dopřejte si pohyb už napořád. Ke snížení a udržení ideální váhy, je totiž sport ideální. Pomáhá spalovat přebytečné kalorie, zároveň zvedne hladinu endorfinů, tedy hormonů dobré nálady, ale je důležitý i pro naše celkové zdraví.

kalorie
 

Pravidelnost je základ

Jezte pravidelně! Jezte pětkrát denně, tedy snídejte, obědvejte i večeřte a nezapomínejte na svačiny. To vše, v pravidelných intervalech. Jen tak zaručíte, že nebudete mít hlad a nebude vás honit mlsná. A také neopomíjejte dodat tělu sacharidy, nejlépe v podobě kvalitního ovoce a celozrnného pečiva. Při hubnutí a udržování stálé váhy si také vybírejte potraviny s nízkým glykemickým indexem. Nízký glykemický index zajistí, že brzy po jídle, nebudete mít zase hlad. Je to způsobeno vysokým podílem vlákniny, které jsou v těchto potravinách obsažené.
Pokud nechcete, aby se ručička váhy vychýlila ve váš neprospěch, rozhodně se vyhýbejte veškerým sladkostem a slazeným nápojům. Ty mají glykemický index vysoký a tento nevinný „hřích“ vás brzy dovede k další porci jídla. A kila by šla zase nahoru.

3.6
11